rugproblemen rugproblemen

 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

mijn verhaal: viki moors
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    rugproblemen -> mijn verhaal
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Viki Moors
Site Admin


Geregistreerd op: 26 Apr 2010
Berichten: 62

BerichtGeplaatst: 08-02-2011 04:56:53    Onderwerp: de eindhalte Reageren met citaat

Op 12 Januari ben ik dus voor de 8ste keer geopereerd voor mijn rug.
Deze keer was het qua pijn bestrijding operaties de laatste, de eindhalte.
Ik heb mijn definitieve morfine pomp ingeplant gekregen.
De doos is zo groot als een CD schijfje en ongeveer 1.5 cm dik. Ik ben 2 dagen moeten blijven en dan mocht ik naar huis.
Na 10 dagen moest ik terug komen om de draadjes te laten verwijderen en vroeg de chirurg me of ik qua pijn me beter voelde. En dat was eigenlijk ni het geval. Toch vond hij het nog wat vroeg om de dosis te verhogen en ik moest binnen 14 dagen terug komen. Ondertussen kreeg ik een vragenlijst mee ivm hoe de pijn ervaring voor de morfine pomp operatie was en hoe het tijdens de test periode was. De bedoeling hiervan is dat ze aan de hand van die vragenlijst kunnen uitmaken of je ongeveer 50% verbetering voelt na de proef operatie (dit moet mee ingediend worden bij de aanvraag van uw definitieve morfine pomp zodat deze operatie volledig verzekerd is en dus ook kosteloos).
Vandaag moest ik dus terug naar men chirurg. Op die 14 dagen tijd was mijn pijn ervaring nog steeds hetzelfde zodat de chirurg vanmorgend mijn dosis morfine aangepast heeft naar 0.750 mgr/µ. Hij ging de afstands bediening halen waaraan een kabel hangt en daaraan een doosje van ongeveer 4 op 4 cm. Dit doosje wordt op je buik gelegd zodat de deze de gevens kan aflezen van uw morfine pomp en via die weg wordt ook de dosis aangepast. Deze dosis had ik ook bij mijn proef operatie gekregen en toen had ik helemaal geen rugpijn meer. Waarom hij deze dan niet vanaf dag 1 (definitieve operatie) heeft gegeven, daar bleef het antwoord vaag op.
Normaal moet ik nu tussen dit en 5 dagen verbetering voelen, zo niet mag de dosis voorlopig (de eerste jaren) nog met 0.250 verhoogd worden.
Wat wel positief is is het feit dat deze dosis eigenlijk nog relatief laag is en aan de hand daarvan weet ik ook dat ik de eerste 15 - 20 jaar niet als een plant door het leven zal gaan.
Verder vroeg ik nog of ik bij gelegenheid eens 1 glas zou mogen drinken en of ik eventueel naar de sauna zou mogen gaan. Dit zou allemaal geen probleem zijn, zelfs zonnebaden en zonnebanken mogen gewoon. (Zolang je uzelf maar niet in de microgolf oven steekt kunnen die warmte geen kwaad, zei hij er nog achter Smile )
De eerst volgende keer, als ik geen verhogen meer nodig zou hebben, dat ik dan terug naar men chirurg moet zou rond 20 augustus zijn omdat dan de morfine pomp leeg is en moet bijgevuld worden, dat valt dus ook al mee. Hoe dat zal verlopen schrijf ik dan wel weer op.
En dan volgt er iedere 5 a 6 jaar voorlopig nog een routine operatie, doosje uit buik, oude batterij eruit, nieuwe erin en terug dicht naaien.
Laat ons hopen dat het vanaf nu alleen nog maar positief blijft gaan qua pijn ervaring.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    rugproblemen -> mijn verhaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum